Rozwój super- i hipermarketów w Polsce dał początek nowym formom dystrybucji towarów konsumenckich, szczególnie codziennego zapotrzebowania, które stanowią mocną konkurencję dla tradycyjnych metod dystrybucji, zwłaszcza hurtowej. Celem artykułu jest ocena funkcjonowania biznesu hurtowego w Polsce i określenie czynności, które usprawnią funkcjonowanie przedsiębiorstw produkcyjnych i handlu detalicznego. Analiza dotyczy zmian w wielkości przedsiębiorstw hurtowych i form ich organizacji. Zacieśnianie relacji z partnerami biznesowymi, zwiększenie zakresu usług dostarczanych klientom oraz stworzenie własnej marki uważa się za znaczące trendy w działaniach zmierzających do podwyższenia konkurencyjności w sektorze handlu hurtowego do roku 2020.
handel hurtowy, hurtownie, handel wewnętrzny
Chojnacka U. (2010), 5 proc. w dół, „Poradnik Hurtownika”, nr 7
Dybka Sł. (2011), Znaczenie i rozwój marki własnej w Polsce, [w:] Handel wewnętrzny w Polsce 2006—2011, red. U. Kłosiewicz-Górecka, IBRKK
Handel wewnętrzny w Polsce w 2007 roku. Raport roczny (2008), red. U. Kłosiewicz-Górecka, IBRKK
Partnerstwo a konkurencyjność przedsiębiorstw usługowych (2011), red. R. Nowacki, IBRKK
Raport z badania nt. Współpraca różnych grup przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw (ze szczególnym uwzględnieniem małych i dużych przedsiębiorstw) (2011), red. U. Kłosiewicz-Górecka, IBRKK
Raport Handel wewnętrzny w Polsce 2006—2011 (2011), red. U. Kłosiewicz-Górecka, IBRKK W sieci nawet małoformatowe (2010), „Poradnik Hurtownika”, nr 7